onsdag 29 augusti 2012

Moras trötthet

Var på nyhem och städade lite idag innan visningen men har varit så sjukt trött idag efter trippen till Mora igår så det blev inte så mycket gjort...

För er som inte vet så arrangerade arbetsförmedlingen en resa upp till Mora på en jobbmässa för fjälljobb som man gratis fick följa med. Vore det inte underbart att jobba lite under dagarna och sen resten av fritiden åka skidor och umgås med allt nytt folk du kommer lära känna? 
Det vore det troligtvis om man faktiskt gillar att åka skidor...Men på grund av min skidolycka och det faktum att jag inte stått på ett skidor sen dess så är jag inte så jätte sugen.  Följde mest med för att Sofie ville ha sällskap och kolla vad det var för jobb är ju aldrig fel. Det slutade med i alla fall att halvhjärtat sökte två jobb, åt på restaurang och gick och "fikade" och kände oss lite malplacerade men kul var det i alla fall. Man kan också göra mycket jobb för att slippa betala tio kronor men det är en annan historia haha. 

Har även fått mitt paket från Nelly nu och har även köpt mig ett rött läppstift och läppenna samt att Matilda köpte mig en jumpsuit och eyeliner från Ullared! 

Håller på att laga mat nu så får återgå till det, hörs! 

Sofie hem från Mora




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar